11.06.2016

Aşk ve Sevgi





Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde; pireler berber, develer tellal iken, ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken Harikalar Diyarı adında hayallere sığmayan güzellikte bir şehir varmış. Bu şehirde bir bahçe bahçe de ise güller varmış. Bu güllerin hepsi beyazmış.  Beyaz güllerin arkadaşları; kelebekler, kuşlar, arılar, karıncalar, sevimli tırtıllar varmış.  Her gün bir neşe bin mutluluk dolaşırmış aralarında.
Güneş  daha bir ısınır daha bir gülermiş bahçeyi görünce. Günlerini şuh içinde geçirirlermiş derken bahçenin köşesinde duran en parlak olan beyaz gül günden güne rengi solmaya kurumaya başlamış. Beyaz gülün diğer arkadaşları çok sonraları farketmişler arkadaşlarının hasta olduğunu. Ama o da ne aralarında daha önce hiç görmediği bir çiçek varmış. Çiçeğe bakmışlar, izlemişler, kimisi çok kızmış kimisi çok şaşırmış. Beyaz gülü hasta eden bu çiçektir diye aralarında fısıldamışlar. Aralarında bilge olan yaşlı gül ise " Hey dostlar dikkatli bakın bu çiçeğe. Bu çiçek bizden biri, bizim gibi." demiş. Demişte anlatamamış ki diğerlerine. Diğerleri hep bir ağızdan " Nasıl bizden biri! Şunun rengine baksana. Hem bizim gibi de kokmuyor" diye bağırmışlar. Bilge gül ise " Hasta olan gülü izleyin" demiş. Sonrasında hep birlikte önlerinde duran beyaz gülü izlemeye başlamışlar. Beyaz gül arkasında duran o kırmızı çiçeğe doğru eğildiğini görmüşler. Hayretler içinde kalmış diğerleri. Beyaz gül eğildikçe yapraklarından çiçeğe kan bulaşıyordu. Diğerleri izledikçe duygulandı, ağlamaya başladılar. Hep birlikte Bilge gülü dinlemeye başladılar.

Bilge gül başladı anlatmaya..

Çok önceleri esen o fırtınayı hatırlıyor musunuz? İşte o zaman gördü Beyaz gül arkasında duran Zarif gülü. Görür görmez Beyaz gül dahada parlar olmuş neşelenmiş şarkılar söylemeye başlamış. Herkesi güldürür olmuştu. Bir gün Beyaz gülün neşesinin olmadığını gördüm. Gizlice izledim. Beyaz gül ters yöne hareket etmeye çalışıyordu. O çabaladıkça gövdesi zarar görüyor canı yanıyordu. Yeşil yaprakları onun her ters hareketinde zarar görmüş, kurumaya başlamıştı. O yine de devam ediyordu. Ne kadar çaresiz ise o kadar da gayret ediyordu geri dönmeye. Yine rüzgar essin, göreyim Zarif gülü diye dua ettiğini duydum bir keresinde. Aşık olmuştu Beyaz gül. Beyaz gül ne kadar geri dönmeye çalışsa Zarif gül de o kadar öne eğilmeye çalışıyordu. Daha sonra Beyaz gül eğildikçe beyaz yapraklarından Zarif güle kanını akıtmaya başladı. Zarif gülün rengi beyazdan kırmızıya dönmüştü lakin Beyaz gül..

Beyaz gül kanı azaldıkça solmuş sararmıştı. Gücünü günden güne kayıp etmişti. Kurumuş en sonunda da yok olmuştu. O zamandan beri Zarif Gül kırmızı kalmıştı. Beyaz gülün kokusu sinmişti Zarif güle. Bundandı daha farklı kokması. Aşktı. Aşıktı. Hep hasret kaldı. 
Beyaz gül "Seviyorum" demişti gitmeden, seviyorum kaldı ya adı ondan sonra..Aşk ve Sevgi. Aynı tür. Fakat farklı semalardaydılar. Tıpkı Beyaz gül ile Zarif gül gibi..
Beyaz gül Sevgiyi çağrıştırdı, kırmızı gül Aşkı.. Birbirine benzeyen.. Kavuşamayan.. Sevgiden bedenine renk katan Aşk.


Bayan Hohori Yazıyor..
Tek bölümlük bu masalında sonuna geldik. Umarım beğenirsiniz. :) 



10 yorum:

Hikaye Kalpli Kadın dedi ki...

Siz mi yazdınız? Tebrik ediyorum. Gerçekten çok çok beğendim. Kaleminize sağlık :) Sevgiler,

A.Z. Yazar dedi ki...

Vayyyyy!!!
Harika gerçekten ne güzel de demişsin aşk ve sevgi farklı semadaydılar, diye...:):)

Bayan Hohori dedi ki...

Bi'blog

Evet ben yazdım. Beğenmenize çok sevindim.. 😄
Çok teşekkür ederim.. Sevgiler.

Bayan Hohori dedi ki...

Büşra Gürbüz;

Dimi ama😄 her ne kadar aynı olsalarda...

Adsız dedi ki...

Efendim çok güzel bir hikayeydi gerçekten,
Benzetmeleriniz çok iyi, beyaz ve kırmızı üzerinden böyle bir hikaye beklemiyordum doğrusu, harika kaleme almışsınız :)

Bayan Hohori dedi ki...

Gazeteci N.G.

Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim efendim :)

deeptone dedi ki...

çok güzelmiş ne zarif naif öyküler yazıyon ama sen :)

Bayan Hohori dedi ki...

Deeptone;

Çok teşekkür ederiiiimm güzel düşüncelerin için :)

semanur dedi ki...

Yaaa nasıl görmemişim ben bu yazıyı, bayıldım♥♥

Bayan Hohori dedi ki...

Semanur Kok
☺ Teşekkür ederim 💙💙

Yorum Gönder

Yorumunuz değerli:)
Link paylaşılan yorumlar yayınlanmayacaktır..

 

BAYAN HOHORİ YAZIYOR. Published @ 2014 by Ipietoon